Panduan Diet yang Berkesan - Siri 1

3:04 PTG

PANDUAN DIET YANG BERKESAN

Assalamualaikum Peminat Cantiquedotcom,


Panduan diet yang berkesan, jika anda serius untuk menurunkan berat badan pastinya beberapa peraturan atau panduan diet yang anda perlu patuh. Namun ada antara beberapa panduan diet ini adalah mitos semata-mata.

jadi dapatkan panduan diet yang betul dengan fakta yang tepat, agar diet yang dilaksananakan akan mencapai berat badan yang diingini.
Perlu diingatkan setiap panduan diet adalah berbeza hasilnya untuk setiap individu.
dibawah adalah senarai beberapa mitos tentang  diet.

diet shaklee

" Saya perlu lebih kerap makan untuk elak rasa lapar "

Tidak ada salahnya untuk mengambil makanan secara kerap dalam kuantiti yang kecil dengan alasan waktu makan utama kita tidak makan banyak.
Tetapi jika anda rasa dengan mengambil makanan secara kerap lebih efektif untuk menurunkan berat badan, anda sebenarnya silap.
Berat badan berkurangan apabila kita meningkatkan jumlah makanan yang berkhasiat, bukan diukur dengan kekerapan mengambil makanan



" Elak karbohidrat kerana ia meningkatkan berat badan"

Karbohidrat tidak menyebabkan peningkatan berat badan. Kanji juga bukan penyebab berat badan bertambah.
Berat Badan bertambah kerana anda mengambil terlalu banyak kalori tidak kira sama ada kalori tu dari karbohidrat, lemak ataupun protein. Maksima yang perlu anda makan sehari hanya 2000 kalori kerana bila anda makan lebih maka ia akan simpan menjadi lemak.
Orang yang mengelak karbohidrat mendapat sedikit nutrisi dan menjadikan mereka cepat lapar.
anda harus menggantikannya dengan pilihan yang lebih sihat seperti buah-buahan dan sayur-sayuran. Secara tidak langsung anda mengambil lebih banyak serat dan nutrien penting dan menjadikan anda rasa kenyang sepanjang hari.



"makanan rendah lemak membantu menurunkan berat badan dengan cepat "

Disebabkan Lemak tinggi kalori, jadi idea terbaik untuk mengurangkan berat badan adalah dengan mengurangkan pengambilan lemak dalam diet. 
Namun hakikatnya produk RENDAH LEMAK merosakkan diet anda kerana ia mengandungi bahan-bahan lain seperti gula yang tinggi yang memberi kesan yang sangat buruk kepada berat badan. Jadi sila baca label dan berhati-hati memilih produk rendah lemak dan rendah kalori.

"kaedah penurunan berat badan pantas tidak berkesan"

Kebanyakkan kaedah penurunan berat badan pantas hanya bersifat sementara dan tidak ada kajian saintifik. Tapi itu tidak bermakna semua kaedah itu tidak berkesan dan tidak bagus untuk anda kerana ada antaranya yang berkesan dan membantu anda menurukan berat bdan dalam jangka panjang.
jika anda stop penggunaannya adakah berat anda naik mendadak ini bermakna apa yang anda makan mempunyai bahan kimia yang tinggi jika ia mengambil masa utk naik kembali diet itu dah betul tetapi anda yang tidak jaga pemakanan.


Itu adalah antara beberapa panduan utk anda menjadi kurus yang mitos dan juga nasihat untuk anda turun berat badan secara ideal.

Jika anda ingin mendapatkan penuruanan berat badan dengan penggunaan suplemen semulajadi anda boleh terus berhubung dengan kami. 

Saya juga ingin mendengar komen dari pihak anda tentang panduan kurus ini sila tinggalkan komen dibawah.

saya tinggalkan anda dengan testimonial seorang dari konsultan kami yang berjaya menurunkan berat  badan dari 73 kg.





You Might Also Like

0 comments

Popular Posts

HUBUNGI KAMI

NO Telefon :0197759956 Jessnor Hafiz
0127728856 Azlina
FACEBOOK : Jessnor Hafiz
email : iwcafamily@gmail.com
iG: cantiquedotcom

Pertanyaan Anda