MASALAH KESIHATAN WANITA YANG MEMBUAT ANDA MALU BERJUMPA DOKTOR

12:03 PTG

Sebagai wanita, pernahkah anda mengalami masalah kesihatan wanita yang buat anda rasa malu sehingga enggan berjumpa dengan doktor?

Jika situasi ini pernah anda alami, bermakna anda tidak sendirian kerana ada ramai kaum kerabat anda yang mengalami masalah kesihatan wanita yang berasa malu untuk mendapatkan rawatan doktor. Malah, disebabkan masalah kesihatan wanita yang berkaitan dengan bau nafas pun boleh membuatkan ramai yang malu untuk berjumpa dengan doktor. Apatah lagi, jika berhadapan dengan masalah penyakit menular seksual, lagilah malu, kan?
Terdapat beberapa masalah kesihatan wanita yang dikatakan boleh membuatkan tuan punya badan berasa malu dan keberatan untuk berjumpa dengan doktor. Antaranya:
  1. Sentiasa Berpeluh Di Sepanjang Hari
Masalah kesihatan wanita yang sering terjadi pada kebanyakan wanita sehingga membuatkannya berasa tidak selesa apabila berpeluh di sepanjang hari. Ini bermakna kelenjar peluh anda menghasilkan tindak balas yang berlebihan terhadap rangsangan (panas, hormone, emosi) dan sentiasa mengeluarkan peluh. Perkara ini biasanya disebabkan oleh efek sampingan daripada ubat-ubatan yang diambil atau gejala dari keadaan lain seperti infeksi diabetis.

  1. Susu Terkeluar
Masalah kesihatan wanita sebegini boleh disebabkan oleh kelenjar pituitary anda mengeluarkan kelebihan prolaktin atau hormon yang merangsang kelenjar susu untuk menghasilkan susu. Dengan keadaan anda yang tidak hamil atau menyusui, anda mungkin memiliki keadaan yang disebut hiperprolaktinemia yang boleh menyebabkan menstruasi yang tidak teratur, infertilities dan risiko yang lebih tinggi dari pada osteoporosis.

  1. Miss V Mengeluarkan Bau Yang Tidak Menyenangkan 
Ramai di antara kita yang mengalami masalah kesihatan wanita yang satu ini. Ini bermakna pH vagina anda terlalu tinggi yang membuatkan bakteria jahat semakin membiak. Vaginitis bakteria ini boleh sahaja berpunca daripada darah menstruasi, melepuh, gatal dan sebagainya.

  1. Tidak Tertarik Pada Seks
Keadaan ini boleh disebabkan oleh masalah kesihatan wanita yang rumit kerana masalah fizikal dan psikologi. Ramai wanita mengalami kesuburan rendah selama pra menopause. Sungguhpun begitu, depresi adalah penyebab utamanya.
Untuk masalah-masalah anda boleh hubungi kami untuk mendapatkan penyelesaiannya melalui konsutasi pemakanan yang sihat dengan Shaklee

You Might Also Like

0 comments

Popular Posts

HUBUNGI KAMI

NO Telefon :0197759956 Jessnor Hafiz
0127728856 Azlina
FACEBOOK : Jessnor Hafiz
email : iwcafamily@gmail.com
iG: cantiquedotcom

Pertanyaan Anda