Bagaimana nak Berjaya dalam Shaklee!

3:25 PTG

Bagaimana Nak Berjaya Dalam Shaklee

Sekarang ni keahlian Shaklee semakin bertambah dari sehari ke sehari.  Ramai yang sign up Shaklee setelah mencuba produknya, ada juga yang tertarik dengan insentif yang ditawarkan oleh Shaklee. Ramai yang sign-up untuk memulakan bisnes. Sangat bagus, saya sangat suka bila ada ibu-ibu yang nak cuba bisnes Shaklee. Kenapa? Sebab bisnes Shaklee sangat MUDAH. Hanya boleh dilakukan dari rumah saja.

Bagaimana pengalaman mengerjakan Shaklee? Bulan pertama, tak ada apa-apa. Bulan kedua, pun tak ada hasil. Bulan ketiga, ada yang mula tanya tapi tiada lanjutannya. Bulan keempat, masih sama.
Bagaimana ni? Masihkah perlu bertahan atau beralah saja?

Sekiranya beralah, maka tamatlah perjuangan. Tertutup sudahlah cita-cita, peluang dan harapan untuk meraih kejayaan dalam Shaklee.

Sekiranya bertahan, inilah dia KUASA KEPERCAYAAN. Percaya adalah yakin terhadap perkara yang tidak nyata atau belum terjadi. Jika benda itu sudah jelas nyata dan telah terjadi, maka ia bukan lagi kepercayaan, tapi sudah terang lagi bersuluh.

Apabila kita percaya kepada sesuatu yang kita kerjakan dengan bersungguh-sungguh tapi belum nyata lagi, sebenarnya kita sedang berbaik sangka dengan Sang Pemberi Rezeki. Dan inilah sebenarnya yang kita perlukan dalam mencapai kejayaan – BERBAIK SANGKA DENGAN-NYA dan terus berusaha tanpa putus asa.
Dia saja yang boleh mengadakah sesuatu dari tiada. Yang boleh menjadikan sesuatu yang mustahil sebagai nyata.

Tingkatkan Kuasa KEPERCAYAAN dengan:-

1. Tegaskan apa yang kita mahukan dan targetkan. Kongsikan dengan mentor dan juga wali keramat kita yakni ibu dan ayah serta pasangan. Jangan rasa kecil hati sekiranya mereka tidak menghargainya, itu adalah satu panggilan supaya kita bukan cakap saja, tapi MELAKUKANNYA dan mempersembahkan kejayaan di depan mereka.

2. Sekiranya kita sendiri pun tidak yakin dan tidak percaya akan kemampuan kita untuk mencapainya, cari punca kenapa kita tidak ada keyakinan itu. Mungkin ada sejarah silam yang membuat kita takut nak berimpian lagi.

3. Sekiranya ada, tukarkan segala yang menghalang itu sebagai pendorong. Tukarkan “Aku tak pandai” kepada “Aku sedang belajar dan inilah masanya untuk aku jadi pandai”. Tukarkan “Aku takut” kepada “Aku sedar ketakutan tak bawa aku ke mana, jadi sekarang aku mengatasinya”.

4. Pinjam keyakinan dari orang-orang yang telah berjaya, dengan SYARAT, buangkan tanggapan “Dia takpelah…” dan tukarkan kepada “Ingat dia je yang boleh?”.

5. Ingatlah pencapaian-pencapaian kita walaupun sekecil-kecilnya. Lihat lah rumah kita, bagaimana kita boleh mendiaminya? Itu adalah satu kejayaan kerana boleh tinggal di dalam rumah. Kalau kita boleh hidup selesa dalam rumah ini, kita pun pasti boleh capai pelbagai macam benda lagi.

6. Tukar mindset dan terus berusaha.
Setiap kejayaan tidak datang dengan mudah. Mungkin kita belum berjaya kerana kita BELUM lakukan sesuatu yang penting, atau memang BELUM masanya untuk kita berjaya. Mungkin ditakdirkan kita berjaya selepas 11 bulan menjadi SID, jadi bertahanlah, jangan berhenti kalau di bulan ke-10 masih tiada bayang.

7. Selalu berjumpa dan berinterkasi dengan mentor-mentor dalam group ini kerana kejayaan setiap orang adalah berbeza dan setiap orang memerlukan kelainan jadi jika usaha anda belum berhasil kenapa tak nak .. Minum TEH dengan Mentor anda dan cari penyelesaian nya.. yang penting kena berterus terang bukan sembunyi2 baru kejayaan boleh capai.

Maka, lakukanlah apa yang orang berjaya buat, dan bertahanlah!
Selamat menuju kejayaan dalam Shaklee.

kami Boleh capai dalam shaklee kenapa tidak anda?


Hubungi kami untuk lebih info bagaimana,

Mendapatkan suplemen terbaik dengan harga terbaik

Menjana pendapatan tambahan dan pendapatan lumayan dari rumah



Master Azlina

Whatsapp : 012.7728856


Follow IG : Pengedar_Shaklee_Mom

Email : azlina.adnanmy@gmail.com


Master Jessnor Hafiz

Whatsapp : 019.7759956


Like FB Page : Jessnor Hafiz Mat Jizat

Follow IG : Pengedar_Shaklee_Malaysia



You Might Also Like

0 comments

Popular Posts

HUBUNGI KAMI

NO Telefon :0197759956 Jessnor Hafiz
0127728856 Azlina
FACEBOOK : Jessnor Hafiz
email : iwcafamily@gmail.com
iG: cantiquedotcom

Pertanyaan Anda