Cantik itu Vitamin C

5:21 PTG



Ada apa dengan huruf C?  C ialah cantik.  Ada 2 perkara yang anda perlu tahu tentang sifat Vitamin C. 

1. Vitamin C tidak boleh dihasilkan oleh tubuh badan manusia. 
2. Vitamin C tidak dapat bertahan di dalam badan untuk tempoh yang lama.

Untuk  mendapatkan khasiat khasiat yang diberikan oleh vitamin C, anda perlu tahu dan perlu dapatkan vitamin C seperti Sustained Release Vita-C Plus kerana ianya dicipta untuk mampu bertahan dalam badan selama 5 jam bagi 1 tablet.  Formula pelepasan berperingkat ini dapat menjamin badan anda sentiasa mempunyai bekalan vitamin C dan anda sentiasa dilindungi.

Vitamin C sintetik yang banyak di pasaran akan terus dilepaskan ke dalam salur darah serta merta pada jam pertama anda makan.  Ini akan membazirkan wang anda kerana tiada siapa tahu berapa mg keperluan vitamin C dalam badan pada satu satu masa.  Semua vitamin yang badan tak perlukan pada ketika itu akan dikeluarkan melalui air kencing anda.


Apakah kebaikan kebaikan Sustained Release Vita-C Plus untuk kecantikan?

Lindungi diri daripada kesan matahari 

Vitamin C asli dengan bioflavonoid melindungi kulit dari kesan radikal bebas yang boleh terhasil akibat berjemur bawah cahaya matahari, pencemaran dan kesan merokok.  Antioksida dalam Vitamin C bertindak melindungi kulit dari radiasi ultra ungu (UV ray).

Vitamin C juga mengurangkan kesan sun burn disebabkan oleh radiasi ultra ungu.  Dalam jangka masa panjang kesan buruk radiasi ultra ungu boleh menyebabkan barah kulit.


Penghasilan Kolagen

Kolagen adalah satu bentuk struktur protein dalam tisu yang berhubung.  Ia ialah komponen yang menyebabkan kulit jadi gebu, anjal dan tona warna pada muka yang sekata.

Bila kita kekurangan kolagen, kulit cenderung menjadi kusam dan tidak bermaya. Kolagen dapat melembapkan kulit dari dalam dan mengurangkan kedutan dan tanda penuaan. 

Tekan kulit wajah anda dan lihat ia anjal atau lembik tidak bermaya.  Inilah petanda asas sama ada cukup atau kurangnya kadar kolagen dalam badan. 

Vitamin C adalah sangat perlu untuk penghasilan kolagen dalam badan.




Memperbaiki tekstur kulit.

Kolagen juga mempengaruhi  struktur saluran darah yang kenyal dan Vitamin C membantu sistem aliran darah.  Saluran darah yang berada bawah kulit membawa oksigen dan nutrien untuk kulit yang sihat.  Tanpa nutrien yang cukup, kulit akan jadi kasar dan kering.  Muka pucat dan putih seperti kurang darah adalah bukan wajah yang cantik.

Vitamin C juga meningkatkan pembentukan elastin yang menebalkan, melindungi dan memulihkan sel sel kulit.  Sel sel kulit yang sihat dapat mengekalkan kelembapan, tingkatkan aliran darah pada kulit dan menjadikan kulit gebu dan kemerahan kulit sihat.

Ruam-ruam halus dan kesan kemerahan yang terbentuk pada kulit sensitif juga dapat di atasi dengan bekalan vitamin C yang cukup dan berterusan sepanjang hari.


Melindungi dari perubahan warna kulit

Vitamin C melindungi DNA dari tindakbalas fotokimia yang menyebabkan tumor, perubahan warna kulit dan beberapa jenis barah kulit.  Ia juga mengelakkan kejadian masalah kulit.  

Vitamin C juga mencerahkan kulit dari masalah tompok-tompok gelap yang merupakan tanda tanda awal penuaan.  Ini sudah pasti membantu kita kelihatan lebih muda dan mempunyai kulit yang lebih lembut.


Penyembuhan Luka

Tentu hodoh bila kita masih mempunyai kesan parut gigitan serangga yang kita garu.  Lagi teruk jika kita gemar garu sampai berdarah dan mudah pula digigit nyamuk di mana mana.  

Badan manusia menggunakan Vitamin C untuk menggantikan tisu yang rosak sekaligus menyembuhkan luka di bawah kulit dengan lebih cepat.  Luka yang lambat sembuh adalah tanda kekurangan Vitamin C.  Vitamin C mempercepatkan tisu terbentuk bagi penyembuhan luka yang cepat.  

Hidung berdarah?  Gusi berdarah?  Awas - Ini ialah tanda badan anda kekurangan vitamin C yang serius. 


Kulit Kepala Yang Sihat

Kebersihan kulit kepala bukan sahaja penting dijaga melalui amalan bersyampu tetapi juga ia perlu dipindungi daripada mudah dijangkiti bahan asing contohnya kelemumur.  Tingkatkan daya ketahanan badan anda dalaman dan luaran dengan vitamin C yang mencukupi.


Banyak rupanya peranan vitamin C untuk kecantikan.  Di samping itu juga, jika anda mengalami kegatalan di kawasan sulit anda, anda perlu tingkatkan tahap keasidan dengan mengambil dos Vitamin C.  Begitu juga jika anda kerap mengalami masalah kencing kotor, Vitamin C ialah salah satu daripada suplemen yang anda perlukan.


Pakar pemakanan telah sarankan bahawa pengambilan dos vitamin C sekurang-kurangnya 500mg setiap hari secara konsisten dapat memberikan faedah LEBIH daripada menjaga kecantikan.  



Jika nak dapatkan zat 500mg Vitamin C daripada buah-buahan sahaja (ingat tadi kita kongsikan vitamin C tak dapat tahan dalam badan untuk tempoh yang lama), 

mari kita kira berapakah belanjanya.
7 biji oren ( 80 sen * 7 biji ) = rm6.50
7 biji kiwi ( 1 pek kiwi zespri 6 biji = rm11 ) = rm12.80
7 cawan strawberi ( 1 pek rm10.90 = 2 cawan ) = rm38.15

Jadi sehari nak dapatkan zat 500mg Vitamin C daripada buah-buahan kena berbelanja sebanyak itu.  

Berapa harga 1 biji Sustained Release Vita-C Plus 500mg?  
Jawapannya = kurang daripada 60 sen.




Kami sedia membantu anda:

Mendapatkan suplemen terbaik dengan harga terbaik

Menjana pendapatan tambahan dan pendapatan lumayan dari rumah


Nak tahu lagi informasi lanjut?


Master Azlina

Whatsapp : 012.7728856


Master Jessnor Hafiz

Whatsapp : 019.7759956




Jika anda ingin terus mula makan Sustained Release Vita-C Plus dan alami kecantikan dari dalam, klik link di bawah.
Anda juga boleh pilih untuk lebihkan penjimatan 15 hingga 20 peratus wang anda 
dengan langkah mudah mendaftar keahlian Shaklee untuk kegunaan sendiri.


Klik Daftar Sekarang dan selepas itu klik butang   Join Now 
Isikan maklumat daftar keahlian anda di sana.











You Might Also Like

0 comments

Popular Posts

HUBUNGI KAMI

NO Telefon :0197759956 Jessnor Hafiz
0127728856 Azlina
FACEBOOK : Jessnor Hafiz
email : iwcafamily@gmail.com
iG: cantiquedotcom

Pertanyaan Anda