Senggugut Masih Belum Hilang?

9:25 PG


Siapa pernah alami senggugut sekurang-kurangnya sekali sepanjang tempoh datang haid?  Pasti anda boleh ingat bagaimana rasanya kan.  Rasa sakit di bahagian bawah perut, ada yang sakit hingga ke pinggang, nak berjalan atau berdiri lama pula rasa bahagian ari-ari juga sakit.  Selera makan kurang, kaki lenguh, datang rasa malas sampaikan duduk salah berdiri pun salah.  Kesian dan sangat simpati dengan sesetengah wanita yang perlu harungi keadaan ini setiap bulan.  Tahniah jika anda pernah alami situasi senggugut dan telah berjaya atasinya dengan berkesan.  Untuk yang masih alami situasi senggugut, boleh cuba atasinya dengan amalkan petua petua yang banyak dikongsikan di alam maya.


Entri saya kali ini akan ceritakan salah satu daripada petua untuk atasi situasi senggugut iaitu melalui suplemen.  Anda melengkapkan zat makanan harian agar tubuh anda kuat untuk melawan kesan sampingan semasa datang haid.  Saya juga akan kongsikan pengalaman saya amalkan suplemen yang sangat berkesan untuk atasi situasi senggugut.  Tak nak guna perkataan “masalah” senggugut kerana ianya ialah sebahagian daripada kitaran normal seorang wanita dan harus ditunggu tempoh datang haid itu dengan gembira.  Perkataan “masalah” boleh digunakan jika anda TIDAK DATANG haid.  Ini barulah masalah namanya.

Jadi nak makan suplemen apa untuk situasi senggugut?  Pilih 3 suplemen sahaja.  
1. GLA Complex
2. B Complex
3. Ostematrix

Mudah kan.




GLA Complex
Setiap kapsul mengandungi 300mg GLA yang diekstrak daripada Borage.  Ia ialah 3 kali LEBIH berkesan daripada Evening Primrose Oil yang banyak dijual di farmasi ternama di negara kita.  
Formula Shaklee menambah lagi keberkesanan GLA Complex dengan menambah Minyak Safflower dan Vitamin E.  
**Jika anda nak tahu, GLA ialah sumber terbaik Omega-6.  ShakleeGuard ialah kawalan dari Shaklee untuk memastikan kesegaran dan keberkesanan suplemen ini untuk anda.  Ia menjamin khasiat suplemen ini mampu menyerap ke dalam sel dan tisu badan anda


Manfaat untuk situasi senggugut.
1. Meringankan kebas urat saraf dan melegakan kelesuan.
2. Mengawal selia estrogen dan testosteron (hormon perempuan dan juga lelaki)
    Inilah yang dapat membantu memperbaiki simptom PMS seperti kesakitan, 'mood swing', 'water     retention' dan sakit payudara.
3. Pengambilan jangka panjang dapat mengetatkan uterus, tone uterus untuk kulit lebih muda.  Membantu depresi dan keadaan 'hot flushes' iaitu tanda tanda awal menopaus.
4. Anti oksidan untuk menghalang pertumbuhan sel tumor dan kanser.  (fibroid ialah satu contoh tumor/ketumbuhan).

Cara Makan
1 biji 2 kali sehari selepas makan setiap hari.

**Semasa datang haid boleh gandakan dos menjadi 2 biji 2 kali sehari atau lebih.

B Complex
Pilih B Complex yang lengkap.  Apa maknanya?  B Complex lengkap mengandungi kesemua 8 kumpulan vitamin B iaitu B1, B2, B3, B5, B6, B12, Asid Folik dan Biotin.  Formula B Complex Shaklee memberikan 100% keperluan asid folik dan biotin semulajadi.  Para saintis Shaklee elah mencipta asid folik secara semulajadi yang pertama di dunia dengan kadar serapan dalam badan yang sangat tinggi dan berkualiti.    

**Jika anda nak tahu, Asid folik di pasaran biasanya bersifat sintetik (tiruan).

Manfaat untuk situasi senggugut.
1. Melawan tekanan.  Bagus untuk fungsi saraf, meredakan sakit kepala, tekanan serta kemurungan.
2. Mencegah anemia (kurang darah) termasuk keletihan, lemah semangat, pening, bantu pembentukan sel darah merah yang sihat dan antibodi.
3. Meredakan senggugut sebagai ganti ubat tahan sakit, meredakan kerisauan, keresahan. 

Cara Makan
1 biji 2 kali sehari selepas makan setiap hari.

**Semasa datang haid boleh gandakan dos menjadi 2 biji 2 kali sehari atau lebih.


OsteMatrix
Suplemen ini membekalkan LEBIH daripada sekadar kalsium kepada badan anda.  Ia mengandungi kalsium, magnesium, fosforus dan vitamin D, zinc, kuprum, manganes dan boron.  Kombinasi zat mineral ini pastikan bekalan cukup kalsium dan TIDAK BERLAKU endapan sesetengah mineral (endapan = mineral tertinggal dalam badan).      

**Jika anda nak tahu, 1 tablet OsteMatrix bersamaan dengan 1 gelas susu tinggi kalsium dan bersamaan dengan 80 biji badam.

Manfaat untuk situasi senggugut.
1. Memperbaiki kekejangan dan kebas kebas semasa haid.
2. Meringankan stress dan 'mood swing', rasa pitam, mengimbangi tekanan darah, penenang saraf dan menggalakkan tidur nyenyak dan selesa.
3. Memperbaiki masalah haid

Cara Makan
4 biji malam sebelum tidur setiap hari.

**Semasa datang haid boleh gandakan dos menjadi 2 biji waktu siang dan malam seperti biasa.


Pengambilan suplemen untuk situasi senggugut perlu diamalkan SETIAP HARI dan bukannya hanya dimakan semasa datang haid sahaja.  Amalan suplemen ini secara jangka panjang dapat membantu anda mengatasi situasi senggugut semasa haid dan memperbaiki kualiti hidup dan urusan kerja anda seharian.  Dengan mengamalkan pengambilan suplemen semulajadi seperti Shaklee anda akan dapat meninggalkan tabiat makan ubat penahan sakit seperti panadol menstrual yang sudah pasti mempunyai kesan sampingan berpanjangan kerana ia adalah ubat.

Amalan amalan lain yang bukan jamu dan ubat seperti minum air kunyit juga boleh diamalkan tetapi anda tidak digalakkan mengambilnya dalam bentuk sudah diproses untuk mengelakkan kesan sampingan semasa proses penghasilan kunyit itu jika ada.  Air kunyit mudah dibuat sendiri dan boleh dicampurkan madu asli untuk mengurangkan rasa maung kunyit hidup.  (gunakan sudu plastik ya jika anda nak campur madu asli)

Jika anda suka minum susu segar, tidak salah untuk terus amalkan.  Minum susu untuk rasanya tetapi bukan bergantung kepada khasiat kalsiumnya kerana di atas tadi anda telah tahu khasiat OsteMatrix sebiji sudah menyamai segelas susu kalsium tinggi dan kita akan makan dos 4 biji osteMatrix.

**Untuk anda yang mengalami senggugut lebih teruk, nantikan entri seterusnya bagaimana untuk atasi.


Kami sedia membantu anda:

Mendapatkan suplemen terbaik dengan harga terbaik

Menjana pendapatan tambahan dan pendapatan lumayan dari rumah


Nak tahu lagi informasi lanjut?


Master Azlina

Whatsapp : 012.7728856


Master Jessnor Hafiz

Whatsapp : 019.7759956




Jika anda ingin terus mencuba Set Senggugut ini

Anda juga boleh pilih untuk lebihkan penjimatan 15 hingga 20 peratus wang anda 
dengan langkah mudah mendaftar keahlian Shaklee untuk kegunaan sendiri.


Klik Daftar Sekarang dan selepas itu klik butang   Join Now 
Isikan maklumat daftar keahlian anda di sana.


You Might Also Like

0 comments

Popular Posts

HUBUNGI KAMI

NO Telefon :0197759956 Jessnor Hafiz
0127728856 Azlina
FACEBOOK : Jessnor Hafiz
email : iwcafamily@gmail.com
iG: cantiquedotcom

Pertanyaan Anda