RAMBUT GUGUR MENCEMAR KEMAHKOTAAN WANITA

6:02 PTG



Assalamualaikum rakan-rakan pembaca sekelian

Rambut Gugur, ramai wanita mengalami masalah ini dan ada yang sedar ataupun tidak sedar akan masalah ini. Rambut gugur menghantui wanita sejak lama dahulu ada yang menggunakan petua tradisional, tidak kurang juga yang melalui rawatan yang mahal.
Kenapa rambut gugur merisaukan wanita kerana rambut adalah merupakan mahkota Wanita dan jika anda Botak atau rambut gugur teruk dah sure tak cantik lagi.

sebelum kita tahu mengenai rawatan rambut gugur apakah keadaan-keadan yang boleh menyebabkan rambut gugur
Contoh keadaan di mana rambut banyak gugur:



  1. Semasa selepas bersalin dan dalam pantang, memang banyak rambut gugurkan? 
  2. Semasa kita tertekan dan banyak kerja, Stress adalah sebahagian dari penyebab rambut gugur. Suri rumah pun boleh stress bukan sahaja mereka yang kerja. 
  3. Badan terlalu kurus dan tiada selera makan. Makan pun banyak makanan segera. Sedar sedar banyak rambut gugur. Berat badan pun berkurangan. Tanda kekurangan zat.
  4. Dan semasa sedang mengandung. Ibu mesti makan dengan cukup. Kalau tidak semasa kehamilan, bukan sahaja rambut gugur tulang dan sendi pun sakit sakit. 
  5. Dalam rawatan, kebanyakkan mereka yang dalam rawatan ubat mengalami rambut gugur

Banyak lagi keadaan-keadaan yang boleh menyebabkan rambut gugur sehingga ada yang sangat kronik. Bila anda berada dalam keadaan -keadaan ini kemungkinan anda boleh mengambil langkah-langkah pencegahan untuk mengelakkan rambut gugur.

Punca-punca rambut gugur adalah sesuatu yang kita mesti fahami utk mengelakkan rambut gugur dengan lebih teruk lagi.
antara punca-punca rambut gugur.


  1. Menggunakan Perapi dan Bahan Kimia Berlebihan. Ramai dari kita yang gemar menggunakan produk penjagaan rambut dengan tujuan menjaganya. Contohnya untuk teknik rebonding / meluruskan rambut ataupun mewarnakan rambut. Sesetengah produk mengandungi bahan kimia yang menyerap sehingga ke akar dan menyebabkan keguguran.
  2. Hormon Wanita Berubah Semasa Kehamilan dan Bersalin. Semasa hamil, badan ibu mengalami banyak perubahan fizikal dan dalaman. Ini semua melibatkan hormon dalam badan seperti estrogen dan progesteron. Kandungan hormon yang berubah ini menyebabkan masalah rambut gugur pada ibu hamil dan baru bersalin.
  3. Keturunan dan Baka. Sejarah keluarga dan keturunan kita memainkan peranan dalam punca keguguran rambut. Sekiranya ibu bapa kita mengalami masalah ini selepas umur tertentu, besar kemungkinan kita juga mewarisinya daripada mereka. 
  4. Gangguan Sistem Peredaran Darah. Badan kita mempunyai satu sistem pengangkutan yang cekap. Sistem yang dinamakan peredaran darah ini mengangkut nutrien dan oksigen ke seluruh badan. Atas sebab tertentu (seperti diet harian dan salah urat) berlaku gangguan pada sistem ini yang menghala ke kulit kepala. Menyebabkan masalah kekurangan nutrien pada rambut dan akarnya menjadi tidak kuat.
  5. Banyak Memakan Makanan Yang Berangin. Sesetengah makanan boleh menyumbang kepada masalah angin badan.  Mempunyai masalah angin badan yang serius dan sakit kepala. Kesannya juga dapat dilihat pada bilangan rambut yang gugur.
  6. Tabiat Suka Mengikat Rambut. Bergantung pada individu, ada yang gemar menggayakan pelbagai fesyen rambut terkini. Ini melibatkan mengikat, menyikat dan menarik rambut dengan kerap dan ketat. Lama kelamaan, akar rambut akan menjadi lemah dan senang luruh. 
  7. Diet Dan Gizi Makanan Harian. Makanan yang diambil seharian memainkan peranan penting pada kesihatan diri. Sekiranya nutrien yang diperlukan badan tidak mencukupi. Ataupun mengambil makanan yang mengganggu hormon badan, rambut boleh gugur.
  8. Memakai Tudung Yang Kurang Sesuai. Ada tudung dan selendang yang di perbuat dari baan yang tidak menyerap peluh dan panas kerana pengudaraan yang tidak baik. Ini akhirnya menyebabkan masalah kelemumur. Gunakan kain tudung dan shawl chiffon kapas dan koshibo untuk keselesaan.
  9. Kerap Menukar Syampoo Yang Di Gunakan. Elakkan menukar penggunaan syampoo dengan kerap kerana ini akan menyebabkan tindak balas pada kesihatan kulit kepala.
  10. Tidak Menjaga Kebersihan Rambut. Wanita muslimah yang memakai tudung dan bekerja di luar mestilah kerap membersihkan rambut supaya lapisan minyak dari peluh dapat dibersihkan dan mengelakkan pembiakan koloni bakteria. Yang akhirnya menyebabkan kelemumur.
 Kini anda tidak perlu risau lagi kerana kami ada penyelesaian untuk anda selepas 2 bulan anda mengamalkannya maka masalah keguguran rambut anda akan hilang.

Utk mengatasi rambut gugur kami mencadangkan anda mengambil set keguguran rambut ini yang terdiri dari

Revitalizing Shampoo
Shampoo yang penuh bahan semulajadi dan vitamin tiada SLS (bahan sabun yg mengaktifkan kanser)
ia mengekalkan keperluan vitamin di kulit kepala.

Perapi lIghtweight
Merapikan rambut anda agar ia tidak mudah rosak oleh cahaya matahari dan membuat rambut anda kelihatan sangat sihat dan bermaya.

tonik rambut
Menggalakkan pertumbuhan anak rambut dengan menyediakan kulit kepalayang sihat danpenuh baja utk rambut

Zink
Menguatkan akar rambut dari dalam kerana zink adalah bahan utama utk akar rambut

Ini adalah produk yang dicadangkan untuk mereka yang mengalami keguguran rambut. Sila tinggalkan komen anda dibawah utk mengetahui lebih lanjut mengenai shaklee, kami akan menjawab segal persoalan anda.



TESTIMONIAL PENGGUNA












jika anda ingin dapatkan terus produk anda boleh klik terus disini.



Hubungi kami untuk lebih info bagaimana,

Mendapatkan suplemen terbaik dengan harga terbaik

Menjana pendapatan tambahan dan pendapatan lumayan dari rumah



Master Azlina

Whatsapp : 012.7728856

Like FB page : Azlina Adnan Usahawan Shaklee

Follow IG : Pengedar_Shaklee_Mom

Email : azlina.adnanmy@gmail.com


Master Jessnor Hafiz

Whatsapp : 019.7759956

Facebook : www.facebook.com/jess.hafiz

Like FB Page : Jessnor Hafiz Mat Jizat

Follow IG : Pengedar_Shaklee_Malaysia




You Might Also Like

0 comments

Popular Posts

HUBUNGI KAMI

NO Telefon :0197759956 Jessnor Hafiz
0127728856 Azlina
FACEBOOK : Jessnor Hafiz
email : iwcafamily@gmail.com
iG: cantiquedotcom

Pertanyaan Anda