PAYUDARA KENDUR HILANGNYA ASET SEORANG WANITA

7:44 PTG

Payudara adalah sebahagian daripada keindahan dan aset paling berharga seorang wanita.
Jadi, sebab itulah ramai wanita yang sanggup berhabis wang ringgit semata-mata mahu memiliki payudara yang indah, sihat dan montok. Bahkan, ada di antaranya seakan tidak peduli segala risiko yang bakal menanti di kemudian hari.

Punca payudara kendur atau ‘sagging breast’, ada banyak faktor, antaranya seperti faktor penuaan atau menopause. Ketika seorang wanita mencapai usia tertentu, payudaranya akan mengendur. Ia adalah sesuatu yang wajar kerana kelenjar susu mengecil, sehingga ada ruang kosong di dalamnya.
Perubahan tubuh yang drastik, sehingga lemak di dalam payudara berkurangan turut menjadi salah satu punca payudara kendur. Selain itu, ada yang mengatakan, pemakaian bra/coli atau breast holder  yang tidak tepat merupakan punca payudara kendur terbanyak. Ramai wanita tidak menyedari apa yang terbaik untuk menguatkan lagi keindahan payudara mereka.

Berikut ini ada beberapa faktor lain yang menjadi punca payudara kendur. Antaranya;
1. Setelah Bersalin & Menyusui Bayi
Ukuran payudara semakin berkembang seiring dengan usia kehamilan. Membesarnya payudara membuat massanya bertambah. Akibatnya, tarikan ke bawah (melorot) semakin kuat
2. Tidak Ada Alat Penyokong
Membiasakan diri tanpa memakai bra atau baju dalam akan menyebabkan payudara menjadi kendur. Apatah lagi, jika payudara anda tergolong dalam saiz yang besar.
Selain itu, sama juga seperti para ibu yang menyusui bayinya, saiz payudara mempengaruhi tarikan graviti. Semakin besar saiz, semakin besar juga daya tarikan gravitinya. Apatah lagi, jika payudara selalu ‘bergoyang’, khususnya pada para atlet.
Di samping itu, tidur mengiring tanpa memakai bra juga boleh membuatkan payudara menjadi kendur. Berbeza dengan tidur telentang, kerana payudara di sokong oleh tubuh.
3. Bra atau Pakaian Dalam Yang Tidak Tepat
Setiap inci tubuh, harus dijaga dengan baik, lebih-lebih lagi payudara. Perlakuan kasar seperti meramas-ramas terlalu kuat, penggunaan bra yang tidak tepat dengan saiz payudara, terlalu kecil sehingga membuatkan payudara tersepit  juga bukan sahaja menyebabkan payudara tidak sihat. Malahan turut menjadi punca payudara kendur dan lembik.

Walaupun payudara anda tidak dapat lari dari kerosakan yang rokok lakukan. Apa-apa amaun merokok akan melemahkan dan meningkatkan umur kulit dengan mengurangkan bekalan darah ke permukaan kulit menyebabkan payu dara kendur
5. Kekurangan Zat
Pengambilan makanan berzat sangat berguna untuk menegangkan kulit dan  DIET yang yoyo boleh mengakibatkan payudara menjadi kendur, kecil dan lembik boleh muncul akibat kekurangan zat. Selain itu penyakit-penyakit seperti kanser , batuk berpanjangan , sering demam juga memberi kesan kepada payudara wanita.

Info Ekstra!
Besar atau kecil saiz payudara memang relatif, ukurannya tidak sama pada setiap wanita. Ada yang merasakan, payudara yang besar nampak lebih sempurna, sedangkan apalah gunanya semua itu jika ia tidak sihat dan indah terawat 

Cara Menjaga Kesihatan Payudara;
1. Kenakan bra untuk menjaga bentuk payudara agar tetap indah. Pilih saiz bra yang sesuai agar dapat menopang payudara dengan baik.
2.  Bersihkan secara rutin sekitar kawasan puting dengan kapas yang dibasahi air suam.
3. Sapukan minyak zaitun pada payudara untuk menjaga kelembapannya. Lakukan urutan ringan dengan gerakan lembut.
4. Lakukan senaman ringan dengan fokus untuk memperkuatkan otot dada.
SUPLEMEN UNTUK MENEGANGKAN PAYUDARA

Wanita juga perlu faham payudara tiada otot hanya diliputi oleh lemak-lemak, urat-urat, ligamen-ligamen dan kulit. Jadi untuk menegangkan kembali payu dara suplemen yang penting untuk kita dapatkan adalah lemak yang baik dan kulit yang tegang.

untuk suplemen Shaklee penjagaan payudara ada peringkat asas sehingga peringkat advanced

untuk peringkat asas 

anda dicadangkan pengambilan ESP  dimana ia memberi protein kepada tubuh agar kulit sentiasa anjal dan secara tidak langsung Payudara pun tegang sekali.
Vita C dan Vita E juga penting sebagai penjagaan payudara agar dapat mengelakkan kanser dan menjaga kesihatan lemak2 didalam payudara.

untuk peringkat advanced 

untuk yang dah mula sagging anda disarankan mengambil set diatas bersama kolagen Shaklee yang diperbuat dari 7 bahan yang memberi ketegangan.

Bersama ini adalah 2 testimoni mereka yang telah mengambil set utk ketegangan payu dara ini 
jika anda dah merasa payu dara kendur cepat2 ambil sebelum cik abang komplen macam nenek-nenek.


Testimoni payudara mengkal

Testimoni payu dara anjal






You Might Also Like

2 comments

Popular Posts

HUBUNGI KAMI

NO Telefon :0197759956 Jessnor Hafiz
0127728856 Azlina
FACEBOOK : Jessnor Hafiz
email : iwcafamily@gmail.com
iG: cantiquedotcom

Pertanyaan Anda