BERPUASA RAMADAN DENGAN SHAKLEE

11:16 PG

berpuasa dengan shaklee

Bagaimana untuk mengamalkan pemakanan Shaklee 
di bulan puasa


Berpuasa di Bulan Ramadan, Alhamdulillah kita sudah memasuki bulan Ramadhan bulan yang ditunggu-tunggu untuk berpuasa dan menjalankan ibadah sebanyak mungkin.  Setiap tahun ramai yang akan bertanya bagaimana untuk mengekalkan kesihatan terbaik dan bagaimana untuk mengamalkan pemakanan suplemen Shaklee semasa berpuasa.  Soalan faveret ni.

Ada juga yang nak tahu tentang pemakanan Shaklee untuk anak anak semasa berpuasa. 


1. Mengekalkan tenaga dan mengelakkan dehidrasi atau kekurangan air waktu siang

    Selepas bepuasa , Berbuka dengan kurma dan segelas Performance Drink Shaklee.  Pastikan anda juga minum air kosong/air mineral sekurang kurangnya 6 gelas atau lebih dari waktu berbuka hingga bersahur.  Semasa bersahur juga pastikan anda minum Performance Drink Shaklee.
Ia mengandungi formula khusus untuk mengelakkan dehidrasi dan keseimbangan elektrolit badan agar anda tidak menjadi "dehydrated" atau kekurangan air.  Formulanya yang dipatenkan menjamin tenaga berterusan dan ini dapat memudahkan anda mengerjakan solat terawih selepas berbuka.  Apabila diminum semasa bersahur, anda tidak akan merasa terlalu haus di siang hari terutamanya dengan cuaca yang panas.

Cara paling mudah untuk menikmati Performance Drink Shaklee ialah dengan membancuh di dalam satu jag air dan diminum seisi keluarga sebagai minuman berbuka dan semasa bersahur.  Anak anak juga mudah untuk berpuasa walaupun penat seharian di sekolah kerana minuman ini dapat membantu tubuh cukup air dan tidak letih di waktu siang.



2. Amalan semasa bersahur untuk mengurangkan rasa lapar sepanjang hari

    Anda boleh memilih untuk bersahur berat dengan nasi atau bersahur ringan dengan oat atau roti.  Kemudian tambahkan ESP (energizing soy protein) dan Performance Drink Shaklee di akhir menu bersahur anda.  Mudah kan.  Hanya tambah sahaja.
Sekiranya anda terlewat bangun, memadai dengan membancuh ESP dan Performance Drink bersama beberapa biji kurma sebagai menu bersahur.

ESP adalah protein asli daripada sumber tumbuhan tumbuhan (IA BUKAN air soya ya!.  Rujuk post sebelum ini berkaitan ESP) dan sebab itu ia dapat memberikan rasa kenyang yang lebih lama kepada badan manusia.  Bukan itu sahaja, ESP juga memelihara otot membuatkan anda sentiasa tegap dan tidak lembik.   Mesti cuba baru tahu!


Anak anak juga mudah dilatih untuk berpuasa dengan ESP.


3. Mengekalkan keseimbangan nutrien dalam badan

    Semasa berpuasa amatlah penting untuk kita mengekalkan keseimbangan nutrien dalam badan kerana badan boleh menjadi lemah akibat tabiat "makan ikut sedap" di bulan puasa.  Jadi pastikan anda mengambil suplemen multivitamin lengkap iaitu Vitalea.
Ia adalah multivitamin paling lengkap di pasaran dunia dan dilengkapi dengan 28 vitamin dan mineral yg badan kita perlu untuk kekalkan kesihatan unggul.
Bila badan cukup air dan cukup nutrien, barlah bertenaga nak bekerja di siang hari dan solat terawih penuh malah ada lebihan tenaga untuk mengaji pula!



4. Suplemen lain yang boleh diamalkan setiap hari

    Selain daripada mengambil multivitamin, ESP dan Performance Drink anda juga boleh mengamalkan setiap hari suplemen berikut semasa berpuasa
  • Ostematrix untuk kesihatan tulang dan tidur yang nyenyak setiap malam.  Membantu masalah kebas kaki, kejang, stres akibat kurang tidur, tidak mendapat rehat yang cukup, lenguh lenguh badan.  Dengan rehat yang cukup anda juga mudah untuk lawas buang air besar.

  • Vitamin C untuk menguatkan sistem imun mengatasi bersin awal pagi, selesema, resdung, mengantuk di siang hari, jerawat, gusi berdarah. 
 
5.  Anda nak kurus semasa berpuasa ?

     Ya, ramai yang pasti suka dengan soalan ini.  Berpuasa dan berdiet sihat untuk kurus.  Shaklee boleh membantu anda capai keinginan ini bila anda mengambil set berikut;
  • Cinch Protein 
          Ini ialah sahabat baik anda sepanjang bulan ramadan yang fungsinya untuk membakar lemak dan mengekalkan kepejalan otot agar anda kekal tegap bertenaga.  Anda cuma perlu minum nya semasa bersahur dan tidak perlu makan makanan lain.  Ia akan memberikan rasa kenyang kerana kandungan protein asli.  Cinch Shaklee tidak mengandungi pewarna dan perisa tiruan jadi ia sangat selamat untuk anda.  Ia juga sesuai untuk mereka yang vegetarian.
Untuk pelbagaikan rasa, anda boleh memilih daripada 3 perisa iaitu vanilla, coklat dan cafe latte.
*Untuk resipi dan amalan tepat anda boleh terus hubungi saya menggunakan no di bawah.
  • Performance Drink
Seperti yang diterangkan di atas.  Bekalan air yang cukup di dalam badan akan mengurangkan keinginan keinginan untuk makan berlebihan (craving for food).

  • Lecithin
Lecithin hebat bagi membuang lemak lemak sebelum anda menjamah makanan semasa berbuka.  Kombinasi Cinch dan lecithin dapat merealisasikan impian anda untuk kurus di bulan Ramadan.



7.  Lain lain permasalahan semasa berpuasa

 Sekiranya anda mempunyai masalah kesihatan dan ingin mula amalkan Shaklee di waktu bulan puasa, anda boleh terus hubungi saya untuk konsultasi secara individu yang khusus untuk anda!



Untuk pesanan dan konsultasi individu, Sila Hubungi

Azlina                          whatsapp / sms : 012 - 772 8856
                                           IG : mzazlina

Jessnor Hafiz        whatsapp / sms : 019 - 775 9956 
                                          IG : JessnorShaklee
                               

Shaklee ID : 463405
Email : pengedarshaklee@gmail.com

You Might Also Like

0 comments

Popular Posts

HUBUNGI KAMI

NO Telefon :0197759956 Jessnor Hafiz
0127728856 Azlina
FACEBOOK : Jessnor Hafiz
email : iwcafamily@gmail.com
iG: cantiquedotcom

Pertanyaan Anda